Leczenie depresji

Leczenie depresji warto powierzyć lekarzowi psychiatrze! W obecnych czasach depresja to choroba, która dotyka zarówno dorosłych, seniorów, jak i dzieci. Depresja to stan, który pojawia się niepostrzeżenie. Osoba odczuwa smutek, wewnętrzny niepokój i miewa napady lęku. Widzi świat w czarnych barwach, nie wierzy we własne siły i umiejętności oraz unika kontaktów z przyjaciółmi i bliskimi. Choroba ta sprawia, że trudno odprężyć się nie tylko psychiczne, ale też fizycznie. Odbiera podstępnie siły i radość życia. Nie należy lekceważyć tych objawów! Dlatego ważne jest, aby leczenie depresji rozpocząć tak szybko, jak to możliwe.

Metody leczenie depresji

W prywatnym gabinecie psychiatrycznym lek. med. Łukasz Filipowski pomaga chorym na depresję, wdrażając odpowiednie farmakologiczne metody leczenia depresji lub w razie potrzeby kieruje na specjalistyczną psychoterapię. Do najbardziej skutecznych rodzajów psychoterapii stosowanych w walce z tą chorobą zalicza się:

• terapię poznawczo-behawioralną – łączącą farmakoterapię z psychoterapią. Podczas konsultacji psychiatrycznych pacjent nauczy się zauważać i analizować zależność, jaka występuje między myślami, uczuciami, zachowaniem i reakcjami organizmu. Odkrycie tego ma pomóc mu w zrozumieniu, co się z nim dzieje, a przypisanie leki dodadzą mu motywacji, energii i pomogą nabrać dystansu od negatywnych myśli.
  • terapię interpersonalną – celem „terapii mówionej” jest skupienie się na tym, aby pacjent przepracował wraz z lekarzem psychiatrą trudności w komunikacji z otoczeniem, m.in. utrzymaniem relacji z rodziną, znajomymi czy współpracownikami.

W leczeniu depresji osób starszych lekarz psychiatra stosuje podobne metody!

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń!