Leczenie zaburzeń psychicznych Rzeszów

Oferujemy leczenie zaburzeń psychicznych Rzeszów w prywatnym gabinecie psychiatrycznym lek. med. Łukasz Filipowski. Pomagamy leczyć różne schorzenia związanie z nieprawidłowym funkcjonowaniem psychiki – także w sytuacjach stresowych. Dolegliwości natury psychicznej potrafią uprzykrzyć życie, najczęściej utrudniając wykonywanie codziennych obowiązków, budowanie zdrowych relacji czy podejmowanie pracy. Potrafią być szkodliwe także dla najbliższych pacjenta, w tym współmałżonków, rodziców, dzieci czy przyjaciół. Choroby psychiczne mogą mieć charakter napadowy, przewlekły, długotrwały, nawracający i narastający. Do tego typu zaburzeń psychicznych zalicza się najczęściej:

• zaburzenia nerwicowe inaczej nazywane chorobami duszy;
  • chorobowe zaburzenia nastroju;
  • zaburzenia osobowości;
  • zaburzenia otępienne;
  • zaburzenia odżywania;
  • zaburzenia snu;
  • uzależnienia.

Jakie wyróżniamy zaburzenia psychiczne?

Zaburzenia nastroju:

• depresja, dystymia;
  • choroba afektywna dwubiegunowa;
  • zaburzenia depresyjne i lękowe mieszane.

Zaburzenia lękowe i nerwicowe:

• lęk napadowy, lęk uogólniony;
  • agorafobia, fobia społeczna i inne fobie;
  • zaburzenia somatyzacyjne (stany, w których wykonywane badania lekarskie nie tłumaczą dolegliwości fizycznych).

Zaburzenia pamięci i zachowania u osób starszych:

• w chorobie Alzheimera i innych zespołach otępiennych;
  • po udarach mózgu;
  • po urazach głowy;
  • upośledzenie umysłowe (różne zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób upośledzonych umysłowo).

Zaburzenia psychotyczne:

• schizofrenia – pierwsze i kolejne epizody, stany przewlekłe;
  • ostre zaburzenia psychotyczne;
  • zaburzenia urojeniowe.

Zaburzenia adaptacyjne:

• reakcje na kryzysowe, stresogenne sytuacje, negatywne zmiany życiowe czy problemy zdrowotne.

Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne:

• obsesyjne powtarzanie czynności, zachowań i słów (kiedyś określane jako nerwica natręctw).

Symptomy kwalifikujące do leczenia chorób psychicznych

Na leczenie chorób psychicznych warto zgłosić się wtedy, jeśli dostrzeżesz u siebie lub bliskich niepokojące objawy takie jak trudności ze snem, zespół chronicznego zmęczenia, stany depresyjne, utrata zainteresowań i radości życia, irracjonalny lęk oraz problemy w kontaktach międzyludzkich. Jeśli zauważyłeś podobne symptomy, które utrzymują się dłużej niż kilka tygodni, to zatroszcz się o swoje zdrowie psychiczne i umów się na konsultację psychiatryczną u lek. med. Łukaszem Filipowskim. Pomoże Ci on przetrwać ten trudny czas, dzięki pracy z nim zrozumiesz swoją chorobę oraz nauczysz się jak z nią walczyć. Podczas terapii zaburzeń psychicznych specjalista określi ich źródło oraz wdroży odpowiednią farmakoterapię i psychoterapię.

Leczenie nerwicy

Prowadzimy leczenie nerwicy bazując na indywidualnie dobranej terapii. Pozwoli ona zrozumieć, co nasila lęki oraz jakie bodźce i sytuacje powodują, że lęki te maleją lub całkowicie znikają. Niezwykle istotne jest diagnozowanie nie tylko symptomów psychicznych, ale także fizycznych. Mowa o reakcjach organizmu na sytuację stresową. Najczęściej wymienia się zmiany skórne, drżenie rąk, zawroty głowy, duszności, a także nadmierne reakcje układu autonomicznego – pocenie się, bóle brzucha i biegunkę, tachykardię oraz kołatanie serca. Ważnym elementem rozgraniczającym nerwicę od innych zaburzeń psychicznych jest brak omamów i konieczności leczenia zaburzeń urojeniowych. Psychiatra po dokładnym wywiadzie przeprowadzi analizę stanu zdrowia pacjenta i zdecyduje o wdrożeniu leczenia. Nerwica należy do grupy chorób, które zwalcza się psychoterapią wspieraną środkami farmakologicznymi.