Leczenie zaburzeń psychicznych osób starszych Rzeszów

Oferujemy leczenie zaburzeń psychicznych osób starszych Rzeszów. Poświęcamy należny czas i uwagę do tego, aby zrozumieć, z czym zmagają się seniorzy. „Depresja nie wybiera” – choć to w dzisiejszych czasach pospolite hasło, tak w dalszym ciągu jest zgodne z prawdą. Na depresję chorują osoby w każdym wieku, obu płci, o różnym światopoglądzie, zawodzie czy wyznaniu. Nie krytykujemy i nie odrzucamy – wdrażamy leczenie depresji osób starszych w formie farmakologii oraz indywidualnej terapii. W naszym gabinecie zajmujemy się także leczeniem choroby Alzheimera oraz demencji.

Skąd bierze się depresja w podeszłym wieku?

Szacuje się, że na depresję po 65. roku życia może cierpieć aż 15% osób! Problem ten jest niezwykle istotny i w dalszym ciągu za rzadko poruszany. Wielu seniorów wstydzi się powiedzieć o swoich odczuciach czy podejrzeniach. Złe samopoczucie zrzucają na efekt przyjmowanych leków czy posiadanych chorób. Nie warto jednak ingerować symptomów depresji u osób starszych. Tym bardziej że bardzo często pojawiają się w związku z innymi aspektami niż u młodych.

Na depresję u osób starszych mogą wpływać nieuleczalne choroby, nowotwory czy ograniczenie lub całkowita utrata sprawności. Do rozwoju choroby przyczynić się mogą także nieustające bóle i dolegliwości będące efektem przebytych chorób. Ostatnim, ale często najistotniejszym czynnikiem są także utraty życiowego partnera, samotność związana z usamodzielnieniem się dzieci czy śmierć bliskich członków rodziny i znajomych. Poczucie przemijającego życia, a także wrażenie zbliżającego się końca także może wzbudzić niechęć do codzienności.

Jak diagnozować depresję u seniorów?

Depresja u seniorów, tak jak u osób młodych czy w średnim wieku, powinna być diagnozowana przez lekarza psychiatrę. To on na podstawie zgłoszonych objawów, a także oceny stanu psychicznego zdecyduje, czy mówimy o depresji, czy innym zaburzeniu psychicznym. Warto postawić na wizytę u specjalisty, kiedy dostrzegasz u siebie lub bliskiego w podeszłym wieku takie symptomy, jak:

• brak chęci do wykonywania dotychczasowych czynności;
  • utrata zainteresowania bliskimi, domem, a nawet sobą;
  • negatywna ocena rzeczywistości;
  • problemy ze snem i brak apetytu;
  • lęki, urojenia, omamy;
  • nadmierny smutek, płacz, zrezygnowanie;
  • myśli samobójcze.